Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου 2023

 

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ του 5ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ

Για το σχολικό έτος 2023-2024

 

Περιεχόμενα:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Ταυτότητα σχολείου:………………………………………………………………..2

Σύνταξη και έγκριση………………………………………………………………...2

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ………………………………………………………3

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Διδακτικό ωράριο………………………………………………………3

Υποδοχή μαθητών………………………………………………………4

Διαλείμματα………………………………………………………4

Αποχώρηση μαθητών…………………………………………………5

ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ

Φοίτηση………………………………………………………5

Σχολικοί χώροι………………………………………………………6

Συμπεριφορά – Δικαιώματα- Υποχρεώσεις………………………………6

Παιδαγωγικός έλεγχος………………………………………………………7

Σχολικές δραστηριότητες ………………………………………………………7

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΟΝΕΩΝ-ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας σχολείου – οικογένειας….8

Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων………………………………………………………8

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΠΙΘΑΝΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ…..8

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ…………………………………………………………………………………….9

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

 

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ:

5Ο 12ΘΕΣΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΥΠΑΙΘΑ: 9050831

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ζουμπουλίων 1,  ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ 13341

ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 2102475843

Email: mail@5dim-an-liosion.att.sch.gr

Ιστοσελίδα: http://5dimanliosion.blogspot.gr

ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ: ΣΥΚΑΡΑ ΣΩΤΗΡΙΑ

ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ: ΠΑΠΠΑ ΕΥΤΥΧΙΑ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ: ΑΣΛΑΝΙΔΟΥ ΑΘΗΝΑ

 

 

 

1. Σύνταξη και έγκριση

 Ο εσωτερικός κανονισμός συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση της διευθύντριας του σχολείου και  διαλογικής συζήτησης με τους εκπαιδευτικούς του συλλόγου διδασκόντων  (Πρακτικο 6/20-9-2023 ) καθώς και με  τα μέλη του Δ.Σ. του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου και των εκπροσώπων  του Δήμου Φυλής( Πρακτικό σχολικού Συμβουλίου 5-10-23).

 

Ο κανονισμός με τη σύνταξή του εγκρίνεται από τον σχολικό σύμβουλο εκπαίδευσης  4ης Θ.  του σχολείου μας κ. Παπάζογλου Ιωάννη    και από τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης ΠΕ Δυτικής Αττικής,  αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου, κοινοποιείται στην πρωτοβάθμια σχολική επιτροπή του Δήμου Φυλής και διανέμεται σε όλους τους γονείς των μαθητών του σχολείου.

 

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ

Ο εσωτερικός κανονισμός του σχολείου έχει συνταχθεί και περιέχει τους κανόνες και τους όρους που πρέπει να εφαρμόζονται από το σύνολο της σχολικής κοινότητας.

 Οι ώρες που περνούν  οι μαθητές  στο σχολείο πρέπει να είναι δημιουργικές , ευχάριστες και να τους δίνουν τη δυνατότητα μέσα από την αλληλεπίδραση , τον σεβασμό στους άλλους και την αποδοχή της διαφορετικότητας,  την συναναστροφή με συνομηλίκους ,τις δυσκολίες και τα προβλήματα να διαμορφώσουν σταδιακά στάσεις και συμπεριφορές ζωής.

Ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του σχολείου έχει σκοπό να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιηθεί με τον καλύτερο τρόπο το έργο του σχολείου     το οποίο είναι πολυδιάστατο και πολύπλευρο και να επιτευχθούν οι στόχοι που θέτει η σχολική κοινότητα ( μαθητές, εκπαιδευτικοί, λοιπό επιστημονικό προσωπικό, γονείς),που για το σχολείο μας είναι:

α. Η πρόοδος των μαθητών

β. Η υιοθέτηση αξιών όπως:  η συνεργασία, η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η ενσυναίσθηση  και τέλος

γ. Η συμφωνία όλων των εμπλεκομένων στην υιοθέτηση και εφαρμογή κανόνων που διευκολύνουν τη σχολική ζωή.

 

 

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

1. Διδακτικό ωράριο

Για το τρέχον διδακτικό έτος το διδακτικό ωράριο του σχολείου μας διαμορφώνεται ως εξής:

·         Πρωϊνή ζώνη - υποδοχή μαθητών 7.00- 8.00.

·         Υποδοχή όλων των μαθητών στο χώρο του σχολείου 8.00-8.15.

·         ΄Εναρξη πρώτης διδακτικής περιόδου 8.15.

·         Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος – αποχώρηση μαθητών 13.15.

·         Έναρξη του ολοήμερου προγράμματος μόνο για τους μαθητές που συμμετέχουν σε αυτό 13.20.

·         Αποχώρηση μαθητών από το ολοήμερο 15.00 ή 16.00  ή 17.30  ανάλογα με την ώρα αποχώρησης που έχουν δηλώσει με την εγγραφή τους στο ολοήμερο πρόγραμμα και στο διευρυμένο ολοήμερο.

 

2. Υποδοχή μαθητών

Για το σχολικό έτος 2023-2024 η υποδοχή των παιδιών στο σχολείο γίνεται από τις    8.00- 8.15 ως εξής:

Οι μαθητές των τάξεων Α΄, Γ΄και  Ε΄ εισέρχονται από την ανατολική είσοδο της αυλής του σχολείου ενώ οι μαθητές των Β΄, Δ΄και Στ΄τάξεων  από τη δυτική. Οι γονείς αφήνουν τα παιδιά τους στην πόρτα όπου υπάρχει εφημερεύων εκπαιδευτικός.

Καθυστέρηση στην προσέλευση των μαθητών επιτρέπεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, για να μην διαταράσσεται η ομαλή λειτουργία του σχολείου.

Οι γονείς των μαθητών ή οποιοδήποτε άλλο άτομο δεν εισέρχεται στο χώρο του σχολείου για κανένα λόγο.

Σε περίπτωση που κάποιος γονέας ή κηδεμόνας θέλει να μιλήσει με εκπαιδευτικό ή τη διευθύντρια του σχολείου, περιμένει έξω από την πόρτα της αυλής μέχρι το τέλος της προσευχής και της εισόδου των μαθητών στις αίθουσες  και μετά εισέρχεται.

3. Διαλείμματα

Για το τρέχον σχολικό έτος  οι ώρες των διαλειμμάτων ανά τάξη είναι οι εξής:

1ο Διάλειμμα: Α’, Β΄,Γ’, Δ΄,Ε’ και Στ΄τάξη: 9.40-10.00

2ο Διάλειμμα: Α’, Β΄,Γ’, Δ΄,Ε’ και Στ΄τάξη: 11.30-11.45

3ο Διάλειμμα: Α’, Β΄,Γ’, Δ΄,Ε’ και Στ΄τάξη: 12.25-12.35

Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων οι μαθητές  βγαίνουν στο προαύλιο. Δεν επιτρέπεται η παραμονή τους στις αίθουσες ή στους διαδρόμους.

Οι μαθητές κατεβαίνουν για διάλειμμα με σειρά και με την συνοδεία του εκπαιδευτικού που είχε μάθημα στην τάξη την προηγούμενη διδακτική ώρα.

Με το τέλος του διαλείμματος συντάσσονται σε σειρά και ανεβαίνουν στην τάξη τους με τάξη και χωρίς να τρέχουν.

Σε όλη τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές επιτηρούνται από τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε όλο το προαύλιο σε προκαθορισμένες θέσεις και φροντίζουν να προλαμβάνουν και να λύνουν τα τυχόν προβλήματα που παρουσιάζονται στη διάρκεια του διαλείμματος.

Δεν επιτρέπεται, για λόγους ασφαλείας των μαθητών, κατά τα διαλείμματα να έρχονται στα κάγκελα γονείς ή άλλα άτομα εκτός σχολείου και να συνομιλούν με τα παιδιά ή να τους δίνουν φαγητό ή άλλα πράγματα (π.χ. βιβλία), παρά μόνο σε συνεννόηση με το σχολείο και για εξαιρετικές περιπτώσεις.

Για το κολατσιό των παιδιών οι γονείς φροντίζουν να τους δίνουν φαγητό από το σπίτι ή αν θέλουν να ψωνίζουν από το κυλικείο του σχολείου τα ίδια τα παιδιά .

Το ίδιο ισχύει και για το φαγητό στο ολοήμερο για όσους μαθητές δεν επιθυμούν να τρώνε από το πρόγραμμα με τα σχολικά γεύματα.

 

4.Αποχώρηση μαθητών

Οι μαθητές όλων των τάξεων σχολούν καθημερινά στις 13.15. Η αποχώρηση των μαθητών γίνεται σταδιακά και από τις δύο πόρτες εξόδου , όπως ακριβώς γίνεται και η προσέλευσή τους το πρωί για να μην υπάρχει συνωστισμός. Τα αδέλφια αποχωρούν από την έξοδο που φεύγει το μικρότερο παιδί για διευκόλυνση των γονέων.

Η αποχώρηση για τους μαθητές που παρακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα γίνεται μόνο από τη δυτική είσοδο του σχολείου.

Για την ομαλή αποχώρηση των παιδιών καθώς και για την ασφάλειά τους , οι γονείς και κηδεμόνες που παραλαμβάνουν τους μαθητές πρέπει να βρίσκονται έξω από τις πόρτες του σχολείου 2-3  λεπτά πριν χτυπήσει το κουδούνι, να περιμένουν δεξιά και αριστερά της πόρτας κάτω από το πεζοδρόμιο, χωρίς να συνωστίζονται, ώστε να μην εμποδίζουν την έξοδο των μαθητών.

 

 ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ

1. Φοίτηση

Η φοίτηση των μαθητών στο σχολείο όπως προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία είναι υποχρεωτική και την ευθύνη για την τακτική φοίτηση των μαθητών έχουν οι γονείς και κηδεμόνες.

Οι μαθητές τηρούν το ωράριο του προγράμματος του σχολείου και κυρίως την ώρα έναρξης των μαθημάτων.

Αν κάποιο παιδί καθυστερήσει, για πολύ σοβαρό λόγο, εισέρχεται στο σχολείο και περιμένει στον προθάλαμο των γραφείων με τη σχετική επιτήρηση έως την έναρξη της επόμενης διδακτικής ώρας για να εισέλθει στην τάξη του.

Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνο για πολύ σοβαρούς λόγους (π.χ ασθένεια).Η ελλιπής φοίτηση των μαθητών δυσκολεύει την κοινωνική τους ένταξη και την σχολική τους πρόοδο.

Σε περίπτωση που χρειαστεί να αποχωρήσει μαθητής πριν τη λήξη του ωραρίου γίνεται με την υπογραφή δήλωσης του γονέα και μόνο για πολύ σοβαρούς λόγους υγείας.

Για να συμμετέχουν οι μαθητές στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής καθώς και στις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου είναι απαραίτητη η προσκόμιση Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή για τις τάξεις Α΄ και  Δ΄ και έχει ισχύ για 3 χρόνια.

 

2. Σχολικοί χώροι

Ένα από τα στοιχεία  για την ομαλή σχολική ζωή είναι  και ο σεβασμός του σχολικού περιβάλλοντος. Μαθητές και εκπαιδευτικοί πρέπει να σέβονται τα περιουσιακά στοιχεία του σχολείου, τις υποδομές , τον εξοπλισμό καθώς  και το φυσικό περιβάλλον του σχολείου.

Ιδιαίτερα οι μαθητές προσέχουν όλους τους σχολικούς χώρους, αίθουσες, διαδρόμους , προαύλιο, τουαλέτες και φροντίζουν να είναι καθαροί και προσεγμένοι  μαθαίνοντας  έτσι το σεβασμό για  όλους τους κοινόχρηστους χώρους.

Προστασία- Υγιεινή:  Στο χώρο του σχολείου  πρέπει να τηρούνται σχολαστικά οι κανόνες καθημερινής προσωπικής υγιεινής, δηλαδή πλύσιμο χεριών, απολύμανση χεριών, καθαριότητα.

 

3. Συμπεριφορά- Δικαιώματα-Υποχρεώσεις

α. Διευθύντρια

Συμβάλλει στη δημιουργία  δημοκρατικού κλίματος συνεργασίας από εκπαιδευτικούς και μαθητές και έχει την ευθύνη για την τήρηση των κανόνων του σχολείου.

Ενημερώνει  τους εκπαιδευτικούς για νομοθεσία – προγράμματα – εγκυκλίους και την ορθή εφαρμογή τους.

Μεριμνά για εξασφάλιση και ορθή χρήση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την συντήρησή τους και την αντικατάστασή τους αν χρειαστεί.

Σε συνεργασία με το σύλλογο διδασκόντων και με την συμμετοχή μαθητών καθώς και του βοηθητικού προσωπικού του σχολείου φροντίζουν για την καθαριότητα, αισθητική καθώς και την τήρηση κανόνων υγιεινής και ασφάλειας στο σχολικό περιβάλλον.

Επίσης συνεργάζεται με όλους τους φορείς  (σύλλογος γονέων, δήμος, δημόσιες υπηρεσίες κτλ) που βοηθούν στην ομαλή λειτουργία του σχολείου.

 

β. Εκπαιδευτικοί

Με την συνεχή αναζήτηση σύγχρονων και κατάλληλων εκπαιδευτικών μεθόδων διδασκαλίας, την σωστή προετοιμασία του μαθήματος, την ανανέωση και των εμπλουτισμό των γνώσεών τους καθώς και τη δημιουργία κλίματος συνεργασίας και αλληλοσεβασμού με τους μαθητές τους οι εκπαιδευτικοί όχι μόνο διδάσκουν αλλά και εμπνέουν τους μαθητές τους με το παράδειγμά τους και καλλιεργούν τη δημοκρατική συμπεριφορά που δημιουργεί κλίμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας και προάγει την εκπαιδευτική διαδικασία.

Επίσης συνεργάζονται  με τους γονείς καθώς και με τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας με σκοπό την πρόοδο των μαθητών και τη ολοκληρωμένη ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον.

 

γ. Μαθητές

Συμμετέχουν ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία και δείχνουν σεβασμό  με τη συμπεριφορά τους  σε όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ακολουθούν τους κανόνες της τάξης και του σχολείου , απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς για την επίλυση των προβλημάτων τους, δεν χρησιμοποιούν για κανένα λόγο οποιαδήποτε μορφή βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική) . Χρησιμοποιούν τα επιχειρήματα και το διάλογο για την εξομάλυνση τυχόν διενέξεων ή εντάσεων και γενικότερα συμβάλουν από την πλευρά τους για την ομαλή λειτουργία του σχολείου.

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο κινητά τηλέφωνα ή άλλα ηλεκτρονικά παιχνίδια (tablet κτλ) σε καμία περίπτωση (π.χ. σε σχολικές επισκέψεις).

 

4 Παιδαγωγικός έλεγχος:

Από την πλευρά του σχολείου υπάρχει παιδαγωγικός έλεγχος και  γίνονται παιδαγωγικές παρεμβάσεις και  όλες οι απαραίτητες ενέργειες σύμφωνα με τις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές και την ισχύουσα νομοθεσία  για την πρόληψη  και αντιμετώπιση φαινομένων σχολικής βίας , τόσο σε μεμονωμένα περιστατικά όταν εμφανίζονται, όσο και γενικότερα με την εφαρμογή προγραμμάτων και οργανωμένων δράσεων για την πρόληψη της βίας στο σχολείο.

Σε περιπτώσεις μη αποδεκτής συμπεριφοράς τα μέτρα παιδαγωγικού ελέγχου που εφαρμόζονται είναι τα εξής:

α. Παρατήρηση

β.  Επίπληξη

γ. Συζήτηση με τον εκπαιδευτικό του τμήματος για το περιστατικό

δ. Ενημέρωση της κοινωνικής λειτουργού του σχολείου

ε. Παραπομπή στην Διευθύντρια

στ. Ενημέρωση γονέων

ζ. Ενημέρωση συλλόγου διδασκόντων

 

5.Σχολικές δραστηριότητες

Αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν με τον καλύτερο τρόπο την εκπαιδευτική διαδικασία γι αυτό οι μαθητές συμμετέχουν σε αυτές  ενεργά.

Στη διάρκεια αυτών των εκδηλώσεων οι μαθητές συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο όπως και στο καθημερινό σχολικό πρόγραμμα.

Στην περίπτωση επισκέψεων τηρούνται όλοι οι κανόνες ασφάλειας και υγιεινής για την προστασία των μαθητών καθώς και όλοι οι παιδαγωγικοί και εκπαιδευτικοί στόχοι που εξυπηρετεί η συγκεκριμένη επίσκεψη. Επίσης τηρείται το ωράριο λειτουργίας του σχολείου.

Στην περίπτωση επετείων ή εθνικών εορτών  και αναπροσαρμογής του προγράμματος ενημερώνονται έγκαιρα οι γονείς.

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΟΝΕΩΝ – ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας σχολείου-οικογένειας

Η συνεργασία σχολείου οικογένειας πρέπει να είναι συνεχής και απρόσκοπτη,   προς όφελος πάντα των μαθητών και τηρουμένων πάντα των διακριτών ρόλων σχολείου – οικογένειας.

 Οι γονείς και κηδεμόνες ενημερώνονται για την πρόοδο των παιδιών τους από τους εκπαιδευτικούς σε συγκεκριμένες  ημέρες και ώρες που τους γνωστοποιούνται στην αρχή του κάθε σχολικού έτους και έκτακτα μετά από συνεννόηση με τον εκπαιδευτικό της τάξης (Π.Δ. 79/2017).

Για οποιοδήποτε θέμα σχετικά με την πρόοδο των μαθητών οι γονείς θα απευθύνονται πρώτα στον δάσκαλο της τάξης.

Σύλλογος γονέων

Στο σχολείο μας υπάρχει εκλεγμένο Δ.Σ. για το Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων , το οποίο λειτουργεί , όπως προβλέπεται από το νόμο, με σκοπό την αποτελεσματικότερη λειτουργία του σχολείου σε ρόλο πάντα επικουρικό και σε συνεργασία με το σύλλογο διδασκόντων και τη διεύθυνση του σχολείου.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΠΙΘΑΝΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ

Στο σχολείο μας έχουν συνταχθεί και ισχύουν :

Α. Μνημόνιο ενεργειών του ΟΑΣΠ  διαχείρισης σεισμικού κινδύνου

Β. Μνημόνιο ενεργειών για τη διαχείριση πυρκαγιών, ακραίων καιρικών φαινομένων και λοιπών κινδύνων.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

 Όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας δεσμεύονται να εφαρμόζουν τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας για την καλύτερη λειτουργία του σχολείου.

Τα θέματα που δεν προβλέπονται από τον κανονισμό λύνονται πάντα σε πνεύμα συνεργασίας και σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία καθώς και με βάση τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης, από τη διευθύντρια του σχολείου και το σύλλογο διδασκόντων.

 

 

 

Η  ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ                                                                 Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ